کسب سهم قابل توجهی از بازار، مهم ترین هدف و استراتژی هر بنگاه اقتصادی می باشد. اما بنگاه های اقتصادی کوچک توانایی رقابت و برخورداری از سهم بهینه بازار را در مقایسه با رقبای بزرگ خود ندارند. اگر این بنگاه ها نتوانند جایگاه خود را در بازار حفظ کنند، در میدان رقابت به حاشیه رفته، حرفی برای گفتن نداشته و در نهایت حذف می شوند. بر طبق بررسی های مختلف دلیل اصلی این اتفاق، ضعف ساختارهای برون مرزی است. به همین جهت ایجاد برنامه یکپارچه ای همانند توانمند سازی طرح کسب و کار می تواند به رشد اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط کمک کند. این برنامه شامل موارد زیر می شود:
صادرات بدون انجام تحقیق و توسعه حرفه ای بازار که از طریق سفارشات خرید کالا و یا متدهای تحقیق بازار و کسب اطلاعات دست اول پرهزینه و وقت گیر، پاسخگوی نیاز صادر کنندگان نمی باشد گروه بازرگانی همراه صادرات به منظور حل این مشکلات و فراهم کردن بستر علمی از بازارهای بین المللی، خدمات تحقیق و توسعه بازار و طرح کسب و کار حرفه ای را در زمینه های زیر ارائه می دهد.
آموزش توزیع کنندگان در مورد نحوۀ بازاریایی هر محصول
ایجاد تقاضا در بازارهای بین المللیبازاریابی و شناسایی رقبا و کانال های توزیع
پردازش و پاسخ صحیح به تقاضای بازارهای بین المللی