اهداف تحقیقات بازار وارزشمند بودن

برای موفقیت در بازارهای بین المللی نیاز به تحقیقات همه جانبه ای است که دقیق، جامع و حرفه ای باشد. دامنه‌ تحقیقات بازار، بر اساس اهداف کلی کسب‌ و کار مورد نظر تعیین می شود. بدین ترتیب در ابتدا باید هدف از ورود به بازار، میزان برخورداری از سهم بازار و شناخت عوامل تاثیرگذار بر بازار کاملا شناسایی و تعریف شود. به‌ طور کلی تحقیقات در مورد بازارهای داخلی و خارجی شامل دو مرحله می‌شود: تحقیقات اولیه و تحقیقات ثانویه

تحقیقات اولیه بازار شامل نظارت بر چگونگی بازار فروش رقبا، کسب اطمینان از کیفیت خدمات ارائه ‌شده توسط رقبا و شناخت راه های ارتباطی رقبا و ارزیابی و آنالیز رقبای فعال حتی کشف قیمت محصول در بازارهای دیگر می باشد. تحقیقات اولیه‌ی بازارهای داخلی و خارجی بر اساس داده‌های جامعی صورت می‌گیرد که بر بهبود محصولات، خدمات و قابلیت‌های رشد و توسعه همه جانبه کسب‌ و کار تأثیر داشته و آن را در هنگام ورود به بازار در کنار رقبای حرفه ای مقبول و مورد توجه قرار دهد.

 

تحقیقات ثانویه نیز شامل بررسی گزارش‌های منتشرشده شرکت ها، بررسی تحقیقات بازار، دسترسی به داده‌های دولتی و اطلاعات منتشر شده توسط آن‌ها، تحلیل و بررسی گزارش روزنامه‌ها می گردد. در تحقیقات ثانویه اطلاعاتی که در حال حاضر از منابع مختلف به دست می آید، برای تحلیل و آنالیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با یک نگاه آماری به شرایط بازار می توان پیش بینی درستی از رشد و پیشرفت وضعیت کسب و کار داشت.

تحقیقات بازار های بین‌المللی و توسعه کسب و کار

تحقیقات بازارهای بین‌المللی یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند درک دقیقی از بازار را به صادرکنندگان بدهد. این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که موجب تضمین دوام و پایداری آنها در بازار و موفقیت طولانی مدت آنها می شود. درک بازار و تحلیل درست از شرایط موجود، ساده‌ترین روش برای حفظ بازارهای داخلی و بین المللی است. شرکت ها می توانند با تسلط بر وضعیت بازار و آنالیز دقیق از موقعیت ها و فرصت‌های موجود، به توسعه کسب و کار خود بپردازندقصد داریم تا با تحقیقات در بازارهای داخلی و بین‌المللی، روش های کسب اطلاعات و روش های خلاقانه برای رشد و توسعه در کسب و کار بپردازیم. موضوعات زیر از موارد مهم در همین زمینه است:

اهداف تحقیقات بازار
تحقیقات اولیه
تحقیقات ثانویه
اهمیت گزارشات در تحقیقات بازار
مراحل کلیدی تحقیقات دقیق بازار
شناخت مشتریان واقعی تحقیق در مورد بازار
تحقیقات در مورد بازارهای داخلی و خارجی در هر مرحله از کسب و کار امکان پذیر است. اما دسترسی به اطلاعات درست و دقیق و شناخت وضعیت بازار، پیش‌بینی بر پایه‌ی اطلاعات کسب ‌شده از شرایط بازار، می‌تواند افراد را قادر به تدوین استراتژی حرفه ای برای ورود به بازار نماید و موجب رشد و توسعه اقتصادی آنها شود.

ارزش گزارش‌های تحقیقات بازار

اجرای مراحل چهارگانه تحقیقات بازار و شناسایی مشتریان واقعی از دیگر خدمات تحقیقات بازار است. دسترسی به بسیاری از گزارشا‌ت بازارهای داخلی و خارجی در رسانه های مختلف امکان پذیر است اما آنچه که مهم است چگونگی تحلیل و آنالیز دقیق گزارشات است.بسیاری از این اطلاعات چندان قابل ‌استفاده در بازار نبوده و برای مصرف‌کننده در یک منطقه‌ی خاص طراحی شده اند. از طرفی توجه به تاریخ گزارشات در تحلیل بازار بسیار مهم است. بنابراین نمی توان اهمیت تحقیقات در بازار های بین المللی را دست کم گرفت. چرا که با نگرش درست علمی می توان با اطمینان خاطر بیشتر برای ورود به بازارهای جهانی اقدام کرد.گروه بازرگانی توانمندساز صادراتی با وقوف بر اهمیت این موضوع سعی دارد تا با تحقیقات جامع، علمی و کاربردی بتواند شما را در ورود به بازارهای موفق صادراتی در سطح بین المللی یاری نماید.